DIGITAL STRATEG
Berghs School of Communication
DIGITALA AFFÄRER
HT 2018
Insyn i digital kommunikation och digitala affärsmodeller.
Individuellt projektarbete: Jag tog fram ett koncept och skapade min första e-shop – Ziggy. Den är inte igång utan är endast ett arbetsprov.
UX 1
HT 2018
Förståelse för processer, metoder och koncept inom user experience design och hur man skapar ett användararbete för digitala plattformar.
Projektarbete i grupp: Under kursens gång fick klassen en brief från TUI och vi arbetade sedan i grupper med att komma på olika lösningar i form av koncept, tjänster och prototyper. Den gruppen jag var med tog fram en chatbot.
SEO OCH INBOUND MARKETING
HT 2018
Grundläggande färdigheter inom SEO och Inbound Marketing.
Certifikat: Inbound Marketing, HubSpot och Google Analytics for beginners.
SOCIALA MEDIER OCH SOCIAL MEDIA MARKETING (SMM)
HT 2018
Grundläggande kunskaper inom organisk och betald räckvidd i sociala medier. Hur man ska tänka när man gör strategiska avvägningar för kanalval och budgetering samt kunna ta beslut om tillvägagångssätt för att nå maximal spridning.
Projektarbete i grupp: Ta fram och genomföra en Facebook-och Instragramkampanj för Berghs distanskurser.
PITCH & PRESENTATION
HT 2018
Kunskap i hur man bäst formulerar och framför sitt budskap för att sälja in en idé. Kursen efterliknande en skarp pitch-situation med målet att förbereda oss studenter inför arbetslivets pitcher.
Projektarbete i grupp: Kursen var kopplad till Konceptuveckling 1.
BERGHS EXPLORE
HT 2018
En kurs där studenter samarbetade multidisciplinärt för att skapa innovation- och kommunikationslösningar som byggde på Porters idé om Shared Value.
Berghs samarbetspartner var IoT Sverige.
Under kursens gång besökte varje studentgrupp sin tilldelade IoT-hub.
Varje grupp levererade en innovation- och kommunikationsidé sprunget ur Shared Value. Se min grupps casefilm här.
KONCEPTUTVECKLING 1-2
HT 2018 - VT 2019
Kunskap inom kreativa modeller och hur dessa kan användas för att öka idéhöjden inom digital konceptutveckling. Paketering av idé med syfte att delta i pitcher och delta i internationella tävlingar.
Projektarbete i grupp: Young Lions - tävlingsbidrag i form av casefilm.
Projektarbete i grupp: Brief från kund, presentation av PR-idé.
WEBBANALYS & KONVERTERINGSOPTIMERING 1-3
HT 2018 - VT 2019
Totalt tre kurser med syfte att ge arbetsförberedande kunskap inom webbanalys och konverterings-optimering. Vi fick möjlighet att fördjupa oss i avancerade funktioner i Google Analytics och använda våra nya kunskaper i praktiken, bl.a. genom att analysera en kunds webbplats.
Certifikat: Advanced Google Analytics.
SEARCH ENGINE MARKETING (SEM)
VT 2019
Grundläggande kunskaper inom betald marknadsföring för sökmotorer. Vi lärde oss att hantera verktygen och hur en strategi görs för effektiv betald marknadsföring.
Vi fick bl.a. praktiska kunskaper för att sätta upp ett Ad Words-konto och optimera det för högst effektivitet.
BESTÄLLARE AV DIGITALA TJÄNSTER
VT 2019
Kunskaper om beställarrollen inom digitala projekt.
Kursen innefattade organisationskunskap, processförståelse, produktionsledning och insikter i ansvarsfördelning.
LIA
VT 2019
Praktiserat som UX-strateg på Creuna.
GROWTH HACKING
VT 2019
Förståelse för Dave McClures AARRR-ramverk och hur det kan användas för digital marknadsföring.
Förståelse för terminologin inom digital kommunikation.
Insikt i hur growth hacking-verktygen kan användas.
EXAMENSPROJEKT
VT 2019
BERGHS FESTIVAL
VT 2019
Förberedelse av Berghs Festival.