UTBILDNING
DIGITAL STRATEG
Berghs School of Communication
Digitala affärer (Vi fick i uppgift att starta en e-shop.)
UX 1 (User Experience)
SEO och inbound marketing
Sociala medier och social media marketing (SMM)
Pitch och presentation
Berghs Explore (kund: IoT Sverige)
Konceptutveckling 1-2
Webbanalys och konverteringsoptimering 1-3
Search engine marketing (SEM)
Beställare av digitala tjänster
Growth hacking
Examensprojekt (kund: Booli)
Berghs festival
COMMUNICATION MANAGEMENT
Bergh School of Communication
Executiveutbildning som gav mig ett helhetsperspektiv och de insikter, inspiration och färdigheter som behövs för att jobba som kommunikationschef.
Utbildningen gav ökad förmåga att
bygga upp, leda och inspirera en framgångsrik kommunikationsavdelning.
vägleda och utveckla ledningsgruppens medlemmar i kommunikation.
utveckla hela organisationens kommunikativa förmåga internt och i samspel med omvärlden.
ta ansvar för en verksamhets kommunikation ur ett helhetsperspektiv samt att arbeta i en ledningsgrupp.
COPYWRITING
Berghs School of Communication
Grundläggande praktiska kunskaper och färdigheter inom följande områden:
Kreativitet och idégenerering
Kommersiell kommunikation
Reklamskribentens roller
Projektbeskrivningar
Språk och retorik
CERTIFICAT D'ÉTUDES POLITIQUES (CEP)
Läsår i Aix-en-Provence/Marseille där jag studerade bl.a. statsvetenskap, geopolitik, internationella relationer och politisk filosofi.
FIL. KAND. STATSVETENSKAP OCH INTERNATIONELLA RELATIONER
Stockholms universitet
Jag har studerat många olika ämnen som franska, psykologi, socialantropologi, nationalekonomi, statistik, förvaltningsrätt, statsvetenskap och internationella relationer vid Stockholms, Uppsala och Umeå universitet.